Sila Klik Iklan Ini

Tuesday, November 3, 2009

HASIL KREATIVITI KAKAK

Karangan mokcik hari ini adalah bertajuk hasil kerja tangan anak dara mokcik yang sorang tu la Dhia Mifdhal Aqilah. Penyakit budak ni dari dulu sampai sekarang adalah suka sangat menconteng dinding dan lantai. Kat buku sekolah dia tak dak pulak dia suka menconteng dan meng calor. Mokcik siap beli kertas lukisan satu pek untuk dia namum bukannya dia buat tempat melukis tapi dikoyak-koyakkannya... katanya nak buat kapal.. adoiii seteres bin seterus mokcik lagu nih weyyy...

So di sini mokcik tayang kan hasil conteng menconteng anak dara mokcik ni... abis dinding dan lantai yg dikerjakan, bukan tu sahaja tv dan botol losyen adik pong jadi mangsa gak. Dan yang lebih sadis mangsa terbarunya adalah en. peti ais. Alahai kakak-kakak abis sume barang dlm umah ibu nih dijadikan kanvasnya. Kalu zaman batu dedolu ni misti mak pak bangga sesangat sbb masa zaman mesopotamia ni kan manusia suka buat hasil contengan tang dinding gua...


Anok mokcik ni bab-bab melukis tu agak kureng skit, yg dia terror adalah menconteng bukannya melukis. Kalu melukis tu mokcik tabek spring kat aliya ngan aina anak sellybuke tu laaaa... memang mabeles sungguh lukisan depa tuhh... mokcik pong tak leh wat cam depa lukis tu terutamanya si aliya yg pandai lukis princess ngan kuda...comeyy sungguh.


Kalu tengok pada hasil kerja tangan kakak ni, mokcik bleh katakan memang tak dak space yg selamat dan kosong la dlm umah mokcik ni... sume tmpt akan ada hasil karyanya. Mokcik buat derk jerr... en. suami ada marah-marahkan skit. Tapi pada masa kena marah dia diam sat pastu esok lusa dia wat balik... tu yg mokcik biar je tuuuhhh... Lagi pong ni kang umah sewa, kalu umah sindri tu mokcik mungkin akan bising gak... hahahaha... malangla ko owner umah ni, pasni sesapa nk nak sewakan umah ni misti kena cat balik. Dedolu pong masa mokcik nak masuk umah ni pong mokcik cat balik... bukan sebab ada hasil contengan la cuma mokcik nak nampak baru skit walaupun dari luar cam rumah berhantu jer ropanyer. Okayla cukup la karangan mokcik setakat ini...kita tengokla hasil kerja tangan anak mokcik ni yer...

Kat dinding tepi tv


Kat tv

Kat dinding tepi meja makan

Kat dinding depan bilik air

Kat dinding ruang tamu


Kat dinding tepi bilik air

Kat dinding dapur

Kat dinding depan cermin. Hasil lukisan kat peti ais ngan botol losyen adik dan lantai mokcik lum amek lagi...kendian lah yer....

2 comments:

Aida78 said...

ermmmm kak ceny sedapnya kebab 2 huhuhu....

aizamia3 said...

huhuhu... kreatif sungguh...
klu kat umah mazs... kakak Irah ok... mmg dari dulu xde nak conteng2 nih sbb takut kat atuk dia... dpt dek MQA huhuhu... w/pun x sbyk yg anak akak wat tp hasilnye sedeyyyy sbb usia umah tu belum pun setahun... uwaaaaaaa... nmpknye kena cari cat 'khas' nih... ngeh3x...