Sila Klik Iklan Ini

Tuesday, April 5, 2011

NANGIS RAJUK & TIDO

Lamo bonar dah rasanya tak ngumpat pasal peel Japih neh. Oleh itu hari neh mokcik nak wat umpatan melampau pasal peel si Japih time kena marah. Kalu time kami geram ngan perangai dia yg semakin lasak dan membuas neh kami akan panggil dia dengan panggilan Muhammad supaya sejuk skit hati kami .

Time dia kena marah, sangat mudah untuk dia menangis, harap muka jer lagend tapi hati penuh syahdu. Dia akan menangis, pastu merajuk sambil tutup muka ke lantai. Dan yg kelakar dalam duk merajuk tuh dengan tak semena-mena nya dia akan tertido... hohoho. Bleh lena dengan nyenyak sekali plak tuh tak kira di mana dia akan landing di situ lenanya akan dibuai mimpi.

Ada sekali tuh dia bleh terlena dalam stor di celah- celah timunan bantal dan tilam yg menggunung itew. Time dia penat punyalah senang dia nk tido tak perlu susu dan dodoi bagai, tetiba jer boleh lena. Tengah-tengah kusyuk duk main keta pong bleh lena tau. Mula-mula tu masih kedengaran lagi bunyi mulutnya bising duk ajuk macam bunyi enjin keta tetapi  tetiba jer diam.... Sekali mokcik tertoleh tengok-tengok dia dah tertido roper nya...macam kesian sgt tengok Japih tertido dlm stor tuh dah lah tak pakai baju pulok tuh..

Mula-mula nangis dulu. Peel standard time nangis adalah mengunyah jejari sendiri yg tak berperisa jejari ke dalam mulut.



Time merajuk... aksi time merajuk adalah tutup muka ke lantai


Pastu tetiba jer diam... oooo lena dengan jaya rupanya.... zzzzz....


Ini di kemudian hari seterusnya lena dengan aksi tertonggeng


Neh pulok time merajuk kat depan mesin basuh, sesuka ati dia jer kat mana dia nak landing time merajuk neh.


Pastu apa lagi lena lah...


Neh pulok time merajuk ngan kakak. Dia nak mandi sekali ngan kakak tapi kakak tak nak ajak. Terus dia buat drama tangisan di depan bilik air sambil merajuk dan seperti biasa akan disudahi dengan lena diulit mimpi... Alahai Muhammad oh Muhammad

3 comments:

aizamia3 said...

kelakar sangat2 tengok dia ni.. hahaha.. gelak sambil baca entry ni..

ceni therebeq said...

Mas,
si budak japih neh memang kelakar, kalu tengok aksi dia nyanyi sambil main gitar lagi kelakar...

Bila nak tunjuk gmbr MQA slps terima rawatan tuh...ke p&c?

aizamia3 said...

psl MQA tu, lepas 20hb ni ek.. tu tarikh rawatan seterusnya.. pepehal lps APC.. ;)