Sila Klik Iklan Ini

Saturday, April 21, 2012

PUFF PISANG

Ini adalah teknik masakan bagi makhluk-makhluk isteri yg tak seberapa nk rajin meluangkan masa yg lama di dapur... hohohoho..

Teknik yg amat cepat dan pantas memang sentiasa menarik naluri dan perasaan mokcik... hehehe teruk tula laa sume kerja pikir nk short cut jer... macam mana badan tak mengajah sekarang hohoho... 

Tapi wat puff pakai kekdah neh memang menjimat masa dan tenaga wooo...Tak caya cuba korang try wat ... sambil suap nasi pong leh buat tau...Puff neh hamatlah sesuwei di kawankan dengan kopi sambil minum -minum petang weken neh...Jom panaskan oven dulu....

Bahan-bahan
  • Kulit pastri segera (kalau rajin buleh wat sendiri)
  • Beberapa biji pisang
  • Gula perang
  • Serbuk kayu manis
  • Parutan cheese (mokcik pakai mozarela cheese jer)

 Mula-mula sekeping kulit pastri di potong empat dan gariskan sedikit di tepinya tapi jangan sampai putus. Kemudian susunkan pisang dan taburkan gula perang, sedikit serbuk kayu manis dan parutan cheese


 Lipat hujung puff ini dan tekan pakai garfu utk melekatkan kedua-dua kulit puff


 Sapu kuning telur dulu di atasnya dan bakarlah lebih kurang 15 - 20 minit atau sehingga puff masak

 Siap diperbarisan utk tunggu dikunyah kami anak beranak


Inilah hasilnya walaupun senget benget skit...jemput makan...


3 comments:

Aida78 said...

nampak sedap ni....

anitadiana said...

ceni..mcm boli ke kodai ne..boleh buka kedai lepas ne...jadi-jadi..

Ceni said...

Ida,
meme sedap... tak caya cubalah rasa... hehehe

Mak Ita,
Nak buka kedai lum lg tapi kalu nk perabis brg kat kedai itu memang sudahnya pasti...