Sila Klik Iklan Ini

Monday, February 21, 2011

SUP KACANG PEA

Resepi ini mokcik dapat masa tengok Nigella masak kat 707 beberapa tahun nan silap. Step dia pun dah ingat-ingat lupa dah almaklumlah lame bebenor dah yer pong, akhirnya jadilah resepi ikut dang a.k.a resepi ikut suka anak tekak sendiri.

Sup ini amatlah erbesh jika dihirup time panas-panas tapi awas jangan sampai mendidih anak tekak pulok kang kecacatan kekal berlaku di situ kang...

Sup ini juga amatlah nikmat kalu dicecah ngan roti... ala macam mashrum sup tu... perhhh sorga wey... nak-nak pulok time petang -petang sambil mengopi.. uummm waallah..

 
Sup kacang pis

Bahan-bahan:
  • 1 tin kacang pis
  • seulas bawang putih
  • setangkai daun saderi (daun makanan wonderpet tu haaa)
  • sedikit garam
Kekdah masak:
  • Rebus setin kacang pis hingga empuk bersama semua bahan di atas
  • Bila dan empuk angkat dan keluarkan bawang putih dan daun saderi.
  • Blend hingga hancur kacang tersebut
  • Boleh dihidang, selamat mengetest

2 comments:

Aida78 said...

kak sedap ke kak...slu tgok mak salleh jerk makan..ni kak buat sedap ke...

ceni therebeq said...

Ida: kalu ikutkan selera ank tekak mokcik ni, mknan sorga weyy... setappp bangat seh... ank-ank pong gemar tau depa hirup cam mi udang holioo...