Sila Klik Iklan Ini

Friday, April 10, 2009

RUMAH MAKCIK KENA PECAH

Berita malang sungguh ni...
Balik je opis petang smlm, makcik sampai umah dlm kul 8.00 pm, sampai je depan umah terkejut bewak makcik bila dapati grill dan pintu depan umah makcik terbuka... sah dah kena dahhh niiii...




Dekat hall ok, dia tak hangkut apa-apa barang letrik makcik, tapi bila masuk bilik nahhh tuuu diaaaa bersepak sana-sini. Celaka punya penyamun habis sume barang makcik, duit anak-anak makcik disapu bersih termasuklah jam en. suami yang agak lumayan harganya ituuuu....




Yang amat makcik risaukan kunci spare umah makcik dia hangkut sekali tuuu, minta jauh laaaa jangan la dia dtg lagiiii... nauzubillahiminzalib.






Dulu makcik pong penah kena kejadian yg sama masa duk Prima Damansara dulu, tak sangka kat sini pong kena gakkk....kena mandi bunga lepas nihh...dan pas ni makcik kena pagar la rumah ni, supaya jadi cam umah arwah tok en. suami. Dulu rumah arwah tok en. suami kena masuk pencuri gak. Oleh kerana rumah tu dipagarnya, pencuri tak lepas keluar, pencuri asyik duk berenang kat laman rumah sampai lekuk tanah dibuatnya. Menurut ceritanya bila aje pencuri tu terjun dari tingkap umah terus dia nampak laut yg amat luas, terus aje dia berenang sekuat hati tapi tak sampai-sampai...






Dulu kat prima Damansara tak lah seteruk ini makcik kena, kali ni agak mewah la si penyamun durjana itu dapat hasil pendapatan. Duit raya anak makcik yg tak sempat di bank in tu ada dlm rm500, gelang emas makcik dan anak makcik, rantai anak makcik, subang, 3 jenis batu permata yg belum sempat makcik tempah lagi untuk dibuat gelang dan juga jam swatch en suami. Boleh dikatakan semu barang berharga la dia hangkut... tinggal lagi tak hangkut barang letrik jer...Ya Allah mintak dijauhkan.... Amin...






Sekarang ni memang musim pecah rumah, maklum la musim ekonomi merudum...hujung minggu ni baru je makcik duk sembang ngan panel kita PM Hjh Masitah yg rumah dia pun kena masuk pencuri kul 3.00am. Dan jiran-jiran sebelah umah dia tu pun ramai yg kena. Makcik rasa si pencuri durjana ni pandai target rumah yg tak dak orang. Bila sume org pi kerja mula la depa masuk melakukan xtvt keparat tu... kalu makcik dapat makcik nak potong tangan depa ni....




Kesimpulan daripada kejadian ini buat peringatan utk makcik dan kenkawan jua...di musim pecah rumah ini adalah:
1. jangan simpan duit dn brg kemas di satu tempat yg sama
2.simpan duit dlm peti ais sbb peti ais jarang pencuri bukak
3.simpan brg kemas di tmpt-tmpt yg sukar dijangka seperti bwh sofa atau dlm timbunan kain yg belum dilipat


p/s: selly, dah berlaku kejadian cam gini, makcik cancelkan hasrat utk memiliki laptop baru pd hujung mggu ni... sedey....uwwwaaaaa

8 comments:

safa said...

wawaawa sungguh sadis kejadian..takut lak makcik dengan ceta2 macam nih huuuuuuuuu

Selly & Buke said...

akak

takutnya sy baca pasal nie.. saya pun nak cepat2 buat grill kat pintu dapur... huhu.. nasib takde akak n family kat umah... risau aa ada anak kecik..

mama ilham said...

selama duk bentong ni alhamdulillah. rase slmt sgt. tinggal berdua ngan anak pun tak de la rase takut. rumah memang dah berpagar, kawasan kuaters pun dalam pagar gak. apepun kene berhati2 la...

Don & Nor said...

kesian kat akak n family...tp bersyukurlah kerana x melibatkn manusia yg menghuninyaa....semoga pencuri tu insaf dan x buat keje2 tu lg..ya ampuunn...jahat sungguh pencuri ituu...

Kherun said...

mcm2....

Ada kwn kite tu pulak, pencuri masuk rumah dia masa tgh tido mlm dgn suami dan anak2nya @ ruang tamu... Pencuri tu naik tkt atas siap pasang lampu lagik.... Sib baik depa tu tak diapa-apakan

maskjask said...

hohhooohoo cheni...mak cik pernah jugak mengalami situasi ini..habis barang kemas hadiah perkahwinanku yg tak seberapa itu..tapi masih rasa bersyukur sebab tak terserempak masa depa tgh buat projek...takut jugak coz jumpa pisau dapur kat bilik..maknanya dia standby kalau ada org masuk mau disodoknya perut!! ngeri2..satu lagi moral of the story..tak yah beli mas..beli yg tiruan saja..biar padan ngan muka depa!

impianku said...

Sabar la...moga ada hikmah selepas apa yang terjadi ni...
mana tahu dapat durian runtuh ker APC ujung bln ni...hehehhehehe

ceni therebeq said...

Kham : syukur kami tak dak apa-apa

kak mask: ngeri ooo... bila tengok pintu rumah dh terkangkang...rumah saya ni pong dia tinggal bhn bukti gak, alat kunci depa bukak pintu

kak mimi : tak dak maknanya APC tu...eddah lum habis lagi...