Sila Klik Iklan Ini

Tuesday, February 10, 2009

SELSEMA... MAT JAPIH OO MAT JAPIH

Bermula semalam den selsema, mat japih pong selsema, kakak plak dah 2 hari selsema. Sume selsema kecuali en.suami yg masih bertahan. Ini sume jangkitan dr kakak la niii...
Cerita pasal kakak kalu selsema dia panggil selesema. Semlm cuti jadi ada peluang la nak tengok cerita anak betong kat tv3 tu. Kakak kata cerita anak tepung, tergelak besar den, terus den cakap kalu anak tepung buat cucur lagi best.. terus dia cakap oii ibu.. (konon-konon terkejut la tuuu). Pastu semlm juga dahi dia sebut daha, peha dia sebut purple... aduhai kakak-kakak...bila nak sebut betul ni, dah sekolah dah pong...
Oleh kerana selsema mat japih tak leh tido malam tadi... bukak kipas lg tak leh duk diam, dia tak leh napas ngan elok kot... Kul 2.30 pagi pong tak tido lagi... duk tergolek sana, tergolek sini atas tilam, pastu duk korek bunga kat cadar tilam yang tak dapat-dapat tu. Pastu den terus tutup kipas dan tutup lampu, tepuk-tepuk skit peha mat japih pastu dia diam jer...tido dah agaknya, lego lah den bolehlah den lelapkan mata ni... tiba-tiba je mat japih ketawa berdekah-dekah... terkezutnya den, bleh buat terkesot pankreas den ni... Apo ke hal ni mat japih oiii...tiba-tiba gelak sorang-sorang tengoh mlm buto dlm gelap gelito ni...ibu hang ni udah le memang spesis yg tak berapa nak berani...tiba-tiba je dia diam... Pastu gelak lagi, kali ni lagi besar sampai bunyi macam tersedu gitu... apo laei oleh kerana bulu roma den dah 90 darjah den kejutla mat japih ni... den tak tau dia dah tido ke blum masa tuu.. den panggil je nama dia pastu dia tersedar dan terus nerap, den bukak lampu, dahh dia tak nak tido la plak, sambung balik aktiviti tadi duk main kutip-kutip bunga kat cadar plak dahhhh....
Mat japih ni agak misteri nusantara skit, mlm kemarin bila ayah ngan kakak pi kedai tinggal dia ngan ibu je duk tengok tv, tiba-tiba dia tertoleh ke bilik air pastu gelak terbahak-bahak, den panggil dia, dia berenti sat, pastu tertoleh lagi, gelak lagi...apa lagi den terus tukar posisi dia supaya tak tertoleh kat bilik air tu lagi... Den sebenarnya bukan takut cuma kurang berani skit je... hahahaa.....ye ker?

5 comments:

mommy anis said...

hahahahahahaha....mat japih...hang nampak hantu kaaa...hang jgn wat lagu tu...sian ibu hang yg kurang berani...ehek...takut laa tu...

safa said...

kalo dier nampak antu takkan gelak2 kot...kanak2 kan mcam tuh...mungkin dier nampak malaikat kot....

ceni therebeq said...

Betoi ka linnn... sejuk ati ibu yg ngandung ni...mat japih ni pong suka tgk celling pastu gelak sesorang... org tua kat kg aku kata kembar dia yg duk agahkan dia...wallahualam

ummicaca said...

ok la...ok la.. kita andaikan yang selalu bermain di onak la.....

kalau gelak2 gitu, dia misti nampak sesuatu yang dia ingat tu kawan dia... iaitu benda yg menyenangkan la.... org dewasa ke, budak kecik ke..

kalau hantu, tentu2 la budak tu nangis...

walaupon demikian, sebagai manusia dewasa, samada 'itu' org dewasa atau budak kecik ke...dia tetap makhluk haluskan??kan???

itulah pendapatku yg sengaja nak menakut2kan mak budak tuh...

Don & Nor said...

huih...sy yg tukang baca ni pun jadi x baper brani niii... huhu..nasib baik rumahkuu kecilll....