Sila Klik Iklan Ini

Tuesday, February 17, 2009

MAT JAPIH NI... MEMANG JAPIH SUNGGUH

Mat Japih ni memang japih sungguh... kata-kata ni cheq pinjam dari nud, apa maksudnye cheq pong tak tau la...hanya nud dn keluarga nye saja yg mengetahui...tapi cam best ler plak... boleh jadi slogan ni aunty nud oiiii...
Skrg ni mat japih pantas dan tangkas bergerak... gerakannya bukan secara mengesot atau menyulur tapi menggolekkan badannya. Penah satu mlm tu cheq ngan mat japih tido kat depan tv sbb nk tukar angin, supaya mat japih tak gelak dlm gelap sorang-sorang lagi. Keheningan mlm cheq dikejutkan oleh bunyi mainan mat japih.... cheq terjaga dan terus cheq bangkit, cari mat japih dah tak dak sebelah cheq ni, cheq dah mula panik dah, mana pi anak aku ni... dah ilang dahhh...tiba-tiba dengar sora dia...tengok-tengok dia dah terlepas ke bawah tilam, nun duk di ujung kaki nun, bawah rak tv plak tu, sambil gigit mainan dia... aiseyman bila masa dia golekkan badan dia sampai ujung sana cheq tak tau laaa... bahaya sungguh mat japih ni... sepantas kilat golekkan yg dibuat...

Rumah cheq ni plak ruang tamunya alahai sekangkang bebiri jer... nak tau luasnya boleh tanya penghuni lama org kawasan jajahan cheq ni, mek ja tuuu... Kalu setakat nak ke bilik air dari ruang tamu tu, mat japih ni dua tiga kali golek pun dah dah sampai ke bilik air dahhh... tu yg cheq risau tuuu... asyik nk terlepas ke bilik air jer...asal cheq terlepas pandang je mula la nak terlepas ke mana-mana yg dia suka si mat japih ni... sat gi kalu dia dah pandai merangkak sat gi, lagi masak ni... mau nyer satu rumah tu dia nak ukur...

Cam hero zaman 70-an wa cakap luuu... kolar baju plak ala-ala ketua samseng kampung dusun tuu..

Ni masa acara golek-menggolek, tengok tu sat je dah tersasar dari bearing dahhh... sat je dah terkeluar dari radar...


Ni masa tgh siap-siap nak balik kg, tunggu ayah balik umah, sbb ari ni ayh keja...sekali bila ayah dah sampai umah, tak jadi balik kg sbb ayah ngantuk sgt dahhh.. tak leh nk drive... ayah kata blik kg minggu depan je la... frust la kakak sbb dah siap-siap pakai baju....

4 comments:

Don & Nor said...

hahaha...ala2 farouk gituuu... anak akak tu mmg nak ngukur keluasn umah tuu...

maskjask said...

adusss...tembam sungguh mat japih nih... bolat muka dia..geream tau!!

safa said...

betul3 geram nengoknyerrrrr....moralnya malam tutup la bilik air tuh...kang dier mandi sam bil berenang lak tgh2 malam heheheh

Selly & Buke said...

betul tu!! anak cousin orang siap dah cuci muka kat lubang tandas .. huhu!!