Sila Klik Iklan Ini

Friday, January 16, 2009

BLOG DEN DAH BERSAWANG!!!!!!

Ahhh tidakkk!!!!! blog den dah bersawang, lama tul la tak update sbb bz sesungguh lately ni... kalu lah Tengku Mizan tau ada rakyat jelata dia yg kje kuat cam aku ni, mau nyer menitis air mata kesyahduan melihat ku....Tunggu la keadaan dan masa yang agak tenang skit baru bleh update, byk citer ni tapi tunggu dulu laaa...
Mlm tadi pi PPUM bawa mat japih jumpa doctor sbb petang tu bawa pi Mediviron kat umah, doctor suruh refer kat ospital sbb dia suspect mat japih kena demam denggi. 4 hari lepas mat japih memang ada demam, kemarin baik je demam terus naik ruam merah kehitaman (aku rasa campak). Mak aku pun kata campak. Petang smlm kami pi mediviron, nak amek ubat demam campak sbb mak aku cakap kalu baby kena campak tak bleh bg ubat demam biasa. Tak sangka plak doc tu suspect denggi dan suruh refer di PPUM untuk amek darah. Punya ler kalut aku masa tu, pack barang mat japih skit terus pi PPUM. Sampai je PPUM jumpa plak ngan kwn kita sorang ni, bw anak dia kemalangan skit (kena tahan wad), keciannyer...sabar yer kawan, ku faham camner perasaan ibu bila lihat anak berbalut kaki & tangan...
Standard la kalu kat PPUM tunggu tuk jumpa doc mesti cecah 2 jam. Kalau tak bukan PPUM namanya. Pengalaman aku dah byk kali dah masa bw kakak time dia demam masa kecik-kecik dulu. Malam tadi aku pi dekat kul 8.30pm, dekat kul 11 baru siap. Doc kat PPUM tu cakap ni bukan denggi sbb denggi tanda dia lain. Tandanya bintik-bintik merah ngan tompok putih (white island in the red spot katanya)... alhamdulillah syukur mat japih tak dak aper-aper...
Aku hangin tul ngan mediviron ni. Dah 2 kali aku kena ngan doc. di mediviron ni (doc sama lak tu) aku rasa servis dia tak dak kualiti laaa ngan kata lain, mungkin doc. ni tak belajar abis kot (tengah nak marah time ni sbb buat aku kecut perut je). Harap opis aku bleh tgk balik la servis klinik ni. 1st time dulu aku kena masa bawa mat japih sbb asma. Dia bagi ubat demam ngan ubat batuk, tak sedut gas pun, pada hal masa tu mat japih tak demam pun. Hangat hati punya pasal aku terus pi Asunta. Malam tadi tak pi asunta sbb pakar kanak-kanak dia time opis hour je. Satu lagi aku nak harap sgt opis aku ade ler panel pakar sbb kanak-kanak bawah 2 tahun ni tak bleh pi kinik biasa, dia kena pi pakar kanak-kanak. Aku tau ini agak mustahil sbb gov servis, tapi kita kan badan berkanun... bleh aper... staf kita memang tgh produktif skrg, ramai yg ank kecik-kecik lg..apa salahnye company fikirkan pasai kebajikan staf... PKNS bleh ape jadikan asunta sbgai panel depa. (Hangin kus-kus punya pasai ku buat tulisan merah menyala ni)

No comments: