Sila Klik Iklan Ini

Thursday, October 23, 2008

Dapat Jua Akhirnya

Dapat jua akhirnya aku bangunkan blog ni, maklumlaa dari minggu lepas lagi berusaha ... asyik tergendala jer...lagi satu, pc aku ni pc baru.. flat skrin & window xp plak tu... terhegeh-hegeh la aku nk guna pc ni... member aku yang lain yang seangkatan ngan aku dah lama pakai pc cam gini, tapi aku baru dapat... dulu pc aku color hitam yang kembung ala-ala sebesar tong gas tu haa.. skrg pc dah kurus, cuma aku je masih belajar lg camner nak guna & masih tercari-cari ikon-ikon dalamnya..


Dah ada blog ni bleh la aku masukkan gambar si tembun tu. Hero aku ni nama dia Muhammad Mifdhal Zhafif, aku panggil dia zhafif, kadang-kadang Mat Japih (ikut loghat ganu laaa). Mat Japih ni, seminggu lepas lahir baru register nama dia, selama seminggu dia tak de nama mak & ayah aku panggil dia mat jumaat je sbb lahir hari jumaat 08/08/08. Kakak dia plak kalu ikut loghat ganu kami panggil Kilah je... kilah kain ke, kilah baju ke, ke kilah ngan siku? hahahaha... kalu ngan kwn-kwn aku panggil dia Ya Mida Kilah sempena namanya Dhia Mifdhal Aqilah.
Air liur mat zhafif dah mula meleleh dahh... tu laa masa ibu ngandung dulu ngidam nak makan buah berangan kampung tak dapat... yang ada bersepah-sepah kat KL ni buah berangan cina yang besar tuuu... ibu tak nak yang tu, ibu nak buah yang kecik-kecik... bila dimakan ranggup sekali... yummy!yummy! sedapnya... apa kan daya tak der rezeki kita... ibu ngandung bukan time buah berangan tu keluar... nasib badannnn... Dulu masa kakak pun meleleh gak air liurnya. Ibu tingin nak makan tapai tak dann....terus nak bersalinn...

Ala-ala ahli gusti gitu... sapa brani bleh masuk, masuk-masuk, ada brani kaaa?


Rock ouuww... peace

Tengok tuuu... lengan dia cam iklan michelin wa cakap luuu...




Ni haaaa...(ikut skrip awie dlm filem duyung)


Ini mau nyer kalah lubang idung ahmad nisfu ni... apa pong lobang idung mu tetap menjadi pujaan atiku...




Ni laaa 2 orang buah hati penyeri idup kami sekuarga... tengok tu lubang idung masing-masing seluas 4 ekar u...




Kakak dan adik. Mari kita lihat lubang idung sapa paling besau? pipi sapa paling melanyutt...








Ni gambar masa kat kampung opah ni.. mat zhafif ni suka sembang...

Jeling-menjeling la plakkkk.... pewitt...ada awek ke kat sblh sana nunn?....

7 comments:

Kherun Suhaila Saharbil said...

Welcome... welcome to the blogger's club...

Ceni, comeinya anak teruna muh...

safa said...

wawwawaawa chaiyokkkkkkkkkkkk.... be my blogger buddies yaa....comei anak kak ceni...tembam...bagi susu cap apa nih? ada campuran melamine ker heheheheh

maskjask said...

aduss... menusuk jiwa wajah anak teruna mu!! hahaha.. bila la kita nak dapat hero ni kak kherun??

ceni therebeq said...

Susu cap gantung lerrr...dpt khasiat sebenar...hero aku ni kuat menyedut, so kena ler campur ngan susu kat padang ragut tuuuu... apa nk buat susu cap gantung ni asyik terputus bekalan jerr...

Selly said...

chubby2... geram tul menengoknya.. welcome to the blogger's club... hehe...

ummicaca said...

DAH... AKU DAH BOOKMARK BLOG KAU NIH...

C'la Sidek said...

mat japih @ mat jumaat..budak sopan time kecik2,nangis sopan je haahhaha.
tp cian sbb sokmo nak kena cekik di dik kakak dia yg nakal n buas tu muahahahaha..
mat japih, tggu..mak alang datang 28hb ni..c u daaaaa